APDA
Ei, sàpigues que en aquest lloc web utilitzem galetes (cookies)!
Aquestes són: 3 cookies tècniques o estrictament necessàries, cap cookie de preferències, cap cookie publicitàries, cap cookie d'estadístiques o de rendiment. A més a més, no utilitzem cookies de tercers.
En pots veure tots els detalls així com el nostre avís legal i política de privacitat.
Els botons "Rebutjar cookies" i "personalitzar" estan desactivats ja que únicament emprem cookies tècniques que no requereixen del vostre consentiment.

L'APDA, en el seu web https://apda.ad, utilitza galetes pròpies o bé d’empreses col·laboradores amb l’objecte de millorar i optimitzar l’experiència d’usuari. Per tal que siguin recollides n’és necessari el consentiment.

Què són les galetes?

Les galetes o cookies són un tipus de fitxer que es descarrega a l’equip d’un usuari/client del web amb la finalitat de recollir dades que podran ser actualitzades i recuperades per l’entitat responsable de la instal·lació. L'APDA utilitza galetes principalment per a les qüestions següents:

  • Assegurar el funcionament correcte del lloc web de l'APDA.
  • Emmagatzemar temporalment la informació relativa a les preferències de l’usuari, com pot ser l’idioma.

La utilització de les galetes per part de l'APDA es deu al propòsit d’intentar optimitzar la informació i els serveis oferts als usuaris, per millorar l’experiència cada cop que s’utilitzen els serveis web.

Quines dades es recullen?

A les galetes utilitzades per l'APDA no es recull cap dada del client excepte l'acceptació de la política de cookies, en cas de ser acceptada.

Tipus de galetes utilitzades, responsables, termini de conservació i destinataris

Les galetes utilitzades per l'APDA són les següents:

Cookie de sessió:

Finalitat: Permet conservar les preferències de navegació durant la visita de l'usuari al lloc web de l'APDA com l'idioma, l'autenticació a la zona privada. no s'hi conserva cap dada de l'usuari, únicament el codi de sessió assignat en entrar a a plana web.
Durada conservació: 120 minuts en no detectar cap activitat.
Destinataris: Cap.
Cookie encriptada: Sí.
Token CSRF:

Finalitat: Permet protegir tant l'usuari com el lloc web contra atacs CSRF.
Durada conservació: Durant el període de navegació al lloc web.
Destinataris: Cap.
Cookie encriptada: Sí.
Cookie d'acceptació de la política de cookies:

Finalitat: Desactivar el bloc de política de cookies en cas que l'usuari l'hagi acceptat per permetre una navegació més fluïda.
Durada conservació: 180 dies màxim.
Destinataris: Cap.
Cookie encriptada: Sí.

Actualitat

LOGO APDA
|
2024-10-15

Vishing (pesca per veu): T'expliquem com protegir-te d'estafes telefòniques

El vishing (o pesca per veu) és un tipus d'estafa d'enginyeria social per telèfon on, a través d'una trucada, se suplanta la identitat d'una empresa, organització o persona de confiança, per obtenir informació personal i sensible de la víctima.

L'atacant pot haver obtingut informació personal, com el teu nom, correu electrònic o número de telèfon, mitjançant altres accions fraudulentes com el phishing. Amb aquestes dades, guanya la teva confiança i t'enganya més fàcilment.

A més, amb tecnologies com la intel·ligència artificial, l'atacant podria imitar la veu d'una persona coneguda, fent que el frau sigui encara més convincent.

Alguns exemples de vishing:

📲 Trucada del banc: Et diuen que has patit una acció fraudulenta al teu compte bancari i et demanen les dades de la targeta o el codi d'un SMS per solucionar-ho.

📞 Trucada de la companyia de serveis: T'avisen d'un error a la factura i et sol·liciten dades bancàries per fer-te un reemborsament.

🛒 Compra en línia: Si estàs venent un producte per internet, el fals comprador et demana les teves dades bancàries per "agilitzar" el pagament.

Recomanacions per evitar el vishing:

  • Protegeix la teva informació personal: No publiquis dades personals a internet o a les xarxes socials que puguin ser utilitzades pels ciberatacants.
  • Verifica sempre qui et truca: Demana informació detallada (nom, identificació) per assegurar-te que la trucada és legítima.
  • Desconfia de la urgència: Si et pressionen per actuar ràpidament o et fan sentir amenaçat, és probable que sigui un engany.
  • No et fiïs del número de la trucada: Els atacants poden falsificar l'identificador de trucada per fer-lo semblar fiable.
  • Mai donis dades sensibles per telèfon: No revelis informació bancària, números de la seguretat social, contrasenyes o altres dades personals.

Com identificar una trucada fraudulenta:

Hi ha senyals d'alerta que et poden ajudar a reconèixer una estafa per telèfon:

  • Demanda inesperada de dades personals o bancàries: Cap empresa no et sol·licitarà aquest tipus d'informació sense previ avís.
  • Pressió per actuar amb urgència: Els atacants sovint utilitzen la pressió i la urgència per evitar que tinguis temps de reflexionar o demanar consell.
  • Manca de detalls verificables: Si el qui truca no pot donar-te informació clara sobre qui és o per què truca, és un senyal clar de frau.
  • To amenaçador o alarmista: Si et diuen que patiràs conseqüències greus, com el bloqueig del teu compte, és probable que sigui una estafa.

Què fer si has estat víctima:

  • Informa immediatament: Contacta amb les autoritats i l'entitat afectada (banc o empresa).
  • Canvia les contrasenyes: Modifica les contrasenyes de tots els teus comptes i serveis per evitar més fraus.
  • Revisa els teus comptes: Controla els teus comptes bancaris per detectar moviments sospitosos i avisa els teus contactes en cas necessari.